7 Mart 2018 Çarşamba

AMELIE


      İzlemeniz gereken filmler listesi yaptınız mı? Ben işsizlikten olsa gerek diğer planladığım her şeyi yapmalıyım diyorum bu ara. İzlemek istediğim filmleri izlemeli okumak istediğim kitapları okumalıyım kararları altında ertelediğim her şeyi yani tamam bir kısmını dahi olsa gerçekleştirmeye çalışıyorum . Amelie filmi gibi. Uzun zamandır izlemek istediğim bu klasik filmi geçenlerde izledim. 2001 yılı yapımı bu film 10 üzerinden 8.6 puan ile bence iyi filmler arasında çoktan yerini almış . 2 saat 9 dakika olan bu film benim izlediğim ilk Fransız yapımı film.Audrey Tautou’nun başrolünde olduğu, Montmartre’de geçen film, modern Paris hayatının karışık düzenini Ameli'nin gözünden farklı bir şekilde anlatmakta. Aslında filmin müziklerine oldukça aşinayız. Benim okul zil müziğimdi mesala filmin müziklerinden bir tanesi. Bazen bir şarkının kime ait olduğunu kimin söylediğini bilmeden alışır gönlümüzü açarız ya benimkisi öyle bir anı hatırlaması.

      Özellikle La Noyee... Nasıl söylenildiğinden dahi emin değilim ama oldukça kalabalık bir cadde ortasında gözlerinizi kapatıp rüzgarı dinlerken sadece benliğinizi hissedebiliyorsunuz. Ara ara dinlememdeki belki en önemli sebep... Aklımdaki düşüncelerin sesini duymaktansa kalbimin sesini dinlendirmeye ihtiyacım olduğunu hatırlatan bu sözsüz müzik hissettiriyor yaşama dair her şeyi. Müziklerle anlıyorsunuz bu filmde minicik detaylar dahi anlamlı. Oldukça anlamlı hem de. Yalnız bir çocukluk geçiren Amelie'nin insanları mutlu etmek için verdiği çaba ile sessiz, sakin bir hayatın enerjik mutluluğun aslında çok zor bir şey olmadığının hikayesi. Sıkıldığını söyleyen arkadaşlarımda var. Bence anlamlı bir film. Güzel bir alıntı ile yazımı sonlandırayım.
"Hayat çok tuhaf. Çocukken zaman çok yavaş geçer. Sonra bir de bakmışsın 50 yaşına gelmişsin ve çocukluğundan ne kaldıysa geriye bir kutuya sığmıştır, Tozlu bir kutuya."
 Yorumlarınızı bekliyorum...

18 yorum:

  1. çoook sevdiğim filmlerdeeen :)

    YanıtlaSil
  2. Bana bu filmi illa izle diyen ilk kişiden dolayı inatla izlemiyorum ya😋😋

    YanıtlaSil
  3. 😊😊 Bende çok uzun zaman sonra izledim aslında demekki zamanı bu zamanmis filmlerinde zamanı var cidden

    YanıtlaSil
  4. severek izlemiştim bende bu filmi zamanında :)

    YanıtlaSil
  5. Rüya gibi, içime işleyen nakış gibi izlemiştim bu filmi.. müzikleri de cabası !.. Hatırlatan yazıyı yazan eller var olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar güzel bir yorum çok mutlu ettiniz 😊

      Sil
  6. Müziklerini hep duyarız ama filmini ben de hala izlememiştim. Yazını okumam iyi oldu en kısa zamanda izleyeceğim~ Teşekkürler💛

    YanıtlaSil
  7. müziklerii.. ben de izlemedim en kısa zamanda izlerim umarım :)

    YanıtlaSil
  8. Izleneceklerim arasinda bakalim ne zaman🤔 😃

    YanıtlaSil
  9. Bu filmin gerçekten zamani var inandım o kadar çok müziklerini dinleyip seven birisi olarak bir türlü izleyememistim izleyen arkadaşlarım sıkıldım izlerken sözleri de sanırım etkili oldu ama bence anlamı olan bir film 😊😊

    YanıtlaSil
  10. Frankofoniyle yeni tanisan herkese ilk bu filmi izletirler :) en unlu filmleri. Muziklerinin etkisinden 3 sene kadar cikamadigimi hatirliyorum, filmi pek sevmem ama. Jeux d'enfants da ikinci en populer filmdir :)

    YanıtlaSil
  11. Bu filmi klasik olarak bir köşeye koyanlar ve sevmeyenler var 😊 aslında la noyee garip bir şekilde bütün bir kalabalıkta teklik duygusu verdiğinden midir diye düşünüyorum seviyorum bazı zamanların sözsüz dili gibi geliyor 😊

    YanıtlaSil
  12. Gercekten anliyorum o hissi, uzun sure boyle hissetmistim :) simdi etkisinden cikmisim :)

    YanıtlaSil